Oj

Sjukaste jag har sett haha. Själv anmälde jag 14 sekunder efter att anmälan öppnades till Strömsholms MSVB:4 och det var på målsnöret att jag kom med bland 30 platser. Bara minuten över 18.00 började reservlistan fyllas.. Galet! Är det såhär där ni tävlar också? Och var i landet bor ni?
 
 
 
 

Oj! Herregud, det börjar bli värre än ponnyernas nationella tävlingar. Men det konstigaste är att det verkar vara i den norra regionen det blir fullt direkt för här i södra (halland och skåne) är det knappt fullt någonstans... :o

Hej, ja så där är det ju i Stockholmsområdet också, fullt på max två minuter :)

I Uppsala skulle man va lycklig att
få en hel minut på sig.. Det värsta va när jag hamnade som 5e reserv trots att ja anmälde mig 18.00.15....!!! Sjukt

Tyvärr ja... Jag bor i Uppsala och jag lyckades komma med i tävlingen du lade in printscreen på. Men då satt jag och vaktade innan och klockan 17:59:00 satte jag igång stoppuret och när det gått exakt 58 sekunder- F5 och uppdatera, så sidan uppdaterades perfekt! Fort som sjutton kryssa för klass och anmäla. Anmälan klar 18:00:13 och en säkrad plats! Efter 20 sekunder var båda klasserna fulla.....

Oj!! Shit va jobbigt. Bor i Småland och här neråt är det absolut inte så.(Södra VoÖ Götland, Småland o Skåne). Efter några dagar kan det bli fullt på vissa tävlingar men reservantalet brukar absolut inte komma upp i mer än runt 10. Min syrra skulle anmäla till en tävling häromdagen men tyckte inte det var lönt för att det var hela 9 reserver, haha:)

Det är exakt så där i västmaland också! Speciellt Strömsholms kvällstävlingar i MVS.

Guuud vad glad jag är att jag bor i Skåne!!! XD

Haha helt sjukt ju!

Bra du bloggar

Bor i Uppsala och även upplevt det på hopptävlingar :/

Förstår dessutom inte varför man begränsar antalet startande till 20/klass när det finns så stort intresse. Dessutom är det (väl?) roligare med störres klasser (tycker jag iaf).

I Stockholm är det nästan alltid så. :/ Speciellt på hästtävlingar och "populära" klasser typ lokala och Msv C. Sen är det väldigt ofta arrangörerna har bara 40 platser totalt och då är det ännu värre :/

I Skåne har vi ofta många klasser med olika domare och således får fler ekipage plats i varje plats. Vet inte om det kan bero på att det är svårt att få tag i domare till fler klasser? Det är sällan klasserna blir helt fulla och ofta finns det plats för efteranmälningar också =)

Har aldrig någonsin inte fått plats på en tävling som jag velat delta i. Tävlar i Halland, Skåne och Småland ibland. Här finns väldigt gott om tävlingar tycker jag. Fast jag är inte upp på den nivån heller där det kanske blir betydligt svårare...typ MSV B4 och uppåt, då kanske det blir tuffare att få plats här också? Får bli ett lyxproblem när det är dags :)

Här i Norrbotten kan man välja vilka tävlingar man vill åka på... däremot har vi ibland otroligt långa avstånd till tävlingarna ibland (ibland typ 30 mil enkel resa) som gör att man väljer bort vissa tävlingar och inte åker :) och så är det absolut inte lika många tävlingar (eller höga klasser) som arrangeras i norrbotten jämfört med söderut...




Kom ihåg mig?