Svar på frågestunden del 3

Vad använder du för material på dannys benlindor? Och har du padd under? =)
Fleece! Och alltid padd under.
 
Rider du ut regelbundet?
 
Vid fint väder och bra underlag, ja.
 
Läste just ditt inlägg om när du gick upp på storhäst med Klas. Jag har just också gått upp på storhäst efter många år på ponny, och för mig har självförtroendet verkligen fått sig en känga.. Jag har fått en superfin storhäst som rör sig magiskt, kan alla rörelser och ändå så känner jag i princip att jag inte kan rida hästen ordentligt.. Vad är dina tips för att ta sig upp ur den svackan och förbättra självförtroendet lite? Tusen tack för din fina blogg och allt du väljer att dela med dig av! :)
 
Grattis till en så fin häst! Men visst är det ett kliv när man går direkt från ponny. Sedan är det så olika från häst till häst, en GP-utbildad häst kan vara busenkel att rida och en annan väldigt känslig och svår. Jag tror att du ska rida massor för tränare nu i början och kanske kan du få hjälp av den gamla ägaren till hästen? Oftast kan ju en tidigare ryttare hästen utan och innan, och några tips från denna kan vara guld värt. 
 
Hur gör du med blöta ben? Ex tar in lerig häst från hagen, spolar ben, sätter du på skydd då för ridning eller rider du aldrig direkt efter hage? Hur skulle du gjort?
Jag vill inte gärna linda eller sätta på skydd på blöta ben, så om hästen har torr lera på benen borstar jag bort det och slipper på så vis blöta ben. Är leran redan blöt så den måste spolas bort så torkar jag av alla benen med en handduk efter spolning och då brukar dom torka ganska fort. 
 
Hej, har precis hittat hit och bläddrat mig tillbaka i arkivet lite, vilket fantastiskt team ni verkar vara! Och han verkar vara en riktig linslus för ni har troligt många snygga bilder ;) 
Det jag undrar över är vad du använder när du lindrar benen vid ridning, paddar/lindor? Favorit märke? Material? Etc
Tusen tack! Jag använder fleecelindor av olika märken och alltid padd under. Har ribbade paddar från Hööks och Eskadron. Har nog inget speciellt favoritmärke, men mina cremefärgade lindor från BR har verkligen hållt otroligt bra! Tvätt efter tvätt och dom ser lika fina ut fortfarande.
 
hur länge har du tänkt att du ska behålla Danny och tävla honom osv? :)
Jag tror att Danny kommer att vara kvar i min ägo i flera år framöver. Han utvecklas så fint och har en ridbarhet och vilja som jag aldrig tidigare haft hos en häst. Han är bara 8 år och har framtiden för sig, en framtid jag vill dela med honom.
 



Kom ihåg mig?