Vår påväg

Hästmänniskan i mig jublar över det varma vädret medan den delen av mig som faktiskt jobbar på en skidanläggning inte är riktigt lika glad. Men visst är våren påväg! Det var väldigt längesedan vi hade minusgrader på dagen nu. Längtar så efter det första vårbadet för hästarna nu.. Få schamponera bort vinterns smuts och skölja av lite lös päls. O tänk när dom äntligen kan få gå utan täcken...
 
Sedan det lite sämre passet med Danny har jag gått tillbaka till basic, satt på träns och ridit mycket med huvudet. Inte en massa maxande utan lösgjörande styrkearbete, hela tiden hålla honom rak. Detta har resulterat i jättefina pass. Har dessutom ridit lite andra hästar utöver honom vilket har varit väldigt nyttigt. Ju fler olika typer av hästar man rider, desto skickligare blir man på sin egen sedan.
 
 


Jag är lite nyfiken på vad det är för andra hästar du ridit :)




Kom ihåg mig?