Första dubbel-bytena på diagonalen!

Dom satt vi idag! Likt jag ridit bytena på långsidan med 5-6 galoppsprång mellan varje byte gick jag nu in på diagonalen istället. Jag tror att ridhuset är ungefär 20x45m så det är ju inte fullstort utan det gäller verkligen att hålla ihop honom. Lade första bytet precis i ingången på diagonalen, och sedan det andra i slutet. Blev nog ungefär 5 galoppsprång mellan och han gjorde det så avspänt och fint. 3 diagonaler, alla tre satt.Vi närmar oss serierna, om än med små (men säkra) steg!
 
Lilla Aval har fått några dagars "göra ingenting" eftersom han var så duktig med träns, med tömkörningsgjord och benskydd. Han har blivit riktigt rund och go i kroppen! Ser inte riktigt lika gänglig och opropitionerlig ut längre.
 
 

Vad roligt! :) kämpa på, ni bara rusar framåt ^__^

Kanske något för dig? :)

Kanske något för dig? :) http://www3.ridsport.se/Distriktssajter/Dalarna/Tavling/Nyheter/Chansattmonstratilltraningsgruppidressyr/

Svar: Hej! Nej det är ingenting för mig. Jag har redan ett bra tränarsamarbete och vill inte blanda in någon ytterligare.
Frida Hallgren

Bra Frida! Så många som blandar in för många tränare! :-) Håll din linje!!




Kom ihåg mig?