Underbart

Vilka dagar! Ärligt talat bland dom bästa i mitt liv. Detta är kärlek, att åka och träna och träffa likasinnade ekipage som alla storsatsar. Att få möta människor som delar samma intresse och som gör det 100%, wow. Jag tror att vi var 8 stycken tjejer som var på träningsläger för Jeanna. Ett par ponnyekipage, annars var alla ungdomsryttare eller ett par år äldre. Alla med den ena finare hästen än den andra, jösses. I fredags när vi kom gick vi in i ridhuset och hälsade på Jeanna var det som alltid full fart och man hinner se både seriebyten, piaff och passage från olika hästar på den lilla stund man säger "hej". Tänk att träna i den miljön varje dag, vilken inspiration...
 
Danny gick en kanonbra träning första dagen och då fick vi jobba mycket med bytena. Jeanna red honom en liten stund och checkade av galoppen, jättefin. Efter det tog vi lite travskolor och passage, något jag inte fått göra sedan sist jag var där för ungefär 3 veckor sedan. Vi fick då passage-förbud eftersom piaffen var alldeles för mycket "passage-ig". Så enbart piaff-tänk sedan dess. Jag har jobbat honom från marken nästan varje ridpass och han har svarat jättefint. Någon piaff provade vi dock inte alls första dagen. Efter att Danny var klar med träning 1 så pysslade jag klart med honom och sedan satte vi oss i ridhuset och tittade. När alla ekipage var klara så åt vi middag tillsammans uppe i loungen och Jeanna serverade jättegod mat.
 
Dag 2 gick jag upp tidigt och tittade till Danny på morgonen. Eftersom vi bodde uppe i loungen så hade jag världens bästa frukostutsikt, nämligen ut över ridhuset.. Tror inte man kan få en bättre start på morgonen än sittandes med frukostmackan och ha GP-hästarna alldeles nedanför. 10.00 red jag mitt andra pass och Danny var laddad och kröp nästan ur skinnet trots att han tränade mycket igår. Började med piruetterna och där fick vi beröm - mycket bättre än sist! Nu hade jag kontroll på sprången på ett helt annat sätt. Sedan lite mer byten och vi fick börja med lite "serier". Först ungefär 6 språng mellan varje byte, sedan minskade vi litegrann och sista diagonalen klippte vi våran första serie i vart fjärde! Woho!!! Sist men inte minst piaffen som fick megasuperjättebra. Nu var det riktiga steg och aktiv! Några klockrena steg, sedan tappar han takten, sedan hittar han tillbaka och vice versa. Det är nära... :D
 
 




 
 
Mia

Vill se film 😃😃😃😃hur gör du när du jobbar han från marken?? Hur lär du han att lyfta benet när du tar på benet med spöet?

Gud vad roligt! Jag vill också åka iväg på "rid-weekend" men då i min gren :)

GMH

Vicken grej att kunna åka iväg på, härligt att det går så bra!

Vad är det för hjälm du har?

Åh, vad roligt och inspirerande!!

Vad roligt att de gick bra! :D

Varför använder du boots när du rider? Är de för att han trampar sig eller något annat? :)




Kom ihåg mig?