Vad man gör i lekskolan..

Ja hjälp visst är det ett tag tills denna grabb kan kallas dressyrhäst... Men han tar sina steg på vägen! Idag fick Avalanche trava runt lite med tömkörningsgjorden, ingen reaktion då heller och det kändes väldigt bra. Men det bästa var nog faktiskt att se honom trava för första gången sedan videon från Danmark... Redan i jättefin balans och han drog iväg i ett par jättekliv längs långsidan som fick mig att le brett över att han är i familjens ägo.
 
Såhär sa dock Aval själv om att sitta fast i en longerlina:
 
 

Haha, vilken härlig kille han verkar vara! Ska bli kul att få följa med inridningen senare :)

Det där ser lite farligt ut, eller är det jag som misstolkar bilden med att linan löper mellan dina ben? Tänk om han plötsligt fått panik eller blivit rädd, bebis som han är. Var rädd om dig!

Svar: Nej det är allt en synvilla, ingen lina skulle få löpa mellan mina ben - någon koll har jag allt. Håller däremot med om att det ser tokigt ut på bilden haha!
Frida Hallgren

Haha jag tror du bara luras av bilden Hanna!

Vad glad jag blir över att se att du har hjälm Frida! Härligt med ett säkert och sunt tänk kring unghästar, du är en bra förebild. Jag är alltid ensam om att bära hjälm när jag longerar eller tömkör min häst - och hon är 11 år.

Svar: Alltid hjälm på vid longering och tömkörning här! Både av Aval och Danny.
Frida Hallgren

Haha det ser faktiskt ut som att linan löper mellan benen. Hoppas verkligen inte det är någon som har den så ;)

Haha så gör alltid min häst med longerlinan (den är nog godare än grimskaftet) och han är 16 år.. ;)




Kom ihåg mig?