Hej där fredag

Denna vecka har gått som en virvelvind där Danny vilade måndag, tisdag och onsdag dels lite välförtjänt efter helgens prestationer men också för att jag jobbade 8-21 dessa dagar. Men nu drar det ihop sig igen och på min lediga torsdag satt jag äntligen i sadeln igen - i hettan! Oj så varmt, puh... Det rann om både mig och Danny trots att vi egentligen gjorde ett ganska basic- lugnt pass. Jättefin!
 
Idag jobbar jag 9-21 och eftersom det är tävling imorgon igen var det så illa tvunget att sätta klockan på 05.30 så jag hann rida och fixa Danny innan jobbet. Och visst var jag trött! Men att sitta upp i sadeln strax efter 06 var ändå fantastiskt på sitt sätt. Morgonsolen sken över ridbanan, det var alldeles tyst och fortfarande svalt ute efter natten. Danny var däremot inte trött och ångade på som vanligt, kanonfin även idag. Eftersom han bara går en klass imorgon så kommer jag att jogga honom en liten stund på morgonen hemma, sedan åker vi till Falu Ridklubb som ligger ett stenkast från anläggningen Danny står uppstallad på. Cirka 14.00 är preliminär starttid och prognosen säger 29 grader - puha! Men värmen tar definitivt mer på mig än på Danny, så bara jag håller mig pigg ska detta gå vägen fint.Vi startar MSVB:4 och det är alltså final i Division 1 Örebro-Dalarna-Värmland som går av stapeln. 
 
 

Lycka till på tävlingen!
Jag har varit iväg och tränat igår och idag (kl 14:30 och 10:30), igår visade termometern 33 grader på vägen till träningen. Helt galet! Mycket vatten och kalldusch till hästen både före och efter träningen ;)




Kom ihåg mig?