Finfina hästar

Dagen på 3-årstest var väldigt lärorik och intressant! Första gången jag såg detta och det var bra att få lite inblick i vad dom ska göra. Förberedelse är nog A och O för dessa tester.. Nu är det inte bråttom än, men Avalanche kommer garanterat att få träna massor på att visas för hand, ställa upp sig (och stå still!), löshoppa och att uppföra sig på ny plats. Sedan är det ju så att om han skulle vara i en växtperiod där han inte är helt fördelaktig för stunden, då är det inte säkert att han visas. Men oj så roligt det såg ut, så vi längtar lite till nästa år nu. 

Det visades många fina hästar, men den klara favoriten var tro't eller ej en hopphingst e. Cohiba som verkligen hade stjärnglans, oj så fin!





Med en noggrann förberedelse, en bra dag och en gynnsam växtperiod så har nog Aval sitt diplom! :D

Nice ;)

Jag har ridit ett halvsyskon till den e. Cohiba, riktigt fräck liten häst! Där jag jobbade förut har de haft flera stycken avkommor till den mamman, alla superfina dubbeltalanger så förvånar mig inte att denna också var fin! :)

Söt! :D




Kom ihåg mig?