Godmorgon måndag

Skulle egentligen ha skrivit en inlägg igår men så kom pojkvännen hem med tåget efter summerburst så valde att umgås med honom istället. Måste bara skriva en rad om Dannes pass häromdagen! En väldigt lagom tempererad kille trots värmen och han kändes riktigt trevlig. Började med galoppen och checkade av singelbytena - bra och på hjälpen. Då tog jag 3 stycken i vart fjärde på diagonalen (ni som följer mig på instagram, fridahallgreen har redan sett film på detta) och dom satt också. Sedan kände jag att nej nu måste vi faktiskt våga nosa på MSVA och ta tag i serierna, han är så cool och lugn trots flera byten i följd då det enda som kan hända är att det blir räknefel och då får vi göra om - jag måste ju lära mig detta! In på diagonalen, gör första bytet lite tidigare och tror ni inte att vi sätter hela serien med 5 stycken byten i vart 4:e :D :D Går in på diagonalen igen och nytt försök - Danne fixar det utan problem en gång till tjohoo. Sedan red jag inga fler byten utan tog traven som var jättefin. Fina öppnor, slutor, det mesta kändes enkelt. Nu var det bara (hehe) 3:orna som skulle sitta också...
 
På tal om värmen, hur upplever ni att era hästar blir under sommaren? Lite tröttare? Lagom? Danny är väldigt tacksam då sommaren nästan är den period där han går bäst i hage (dvs är lugn) och lättast att hantera. Han blir lite mer dämpad från marken vilket är jätteskönt. I ridningen är han däremot som vanligt och jag har aldrig upplevt honom som mer loj för att det är väldigt varmt. Tror att han tål värme väldigt bra (tänker ridmässigt), men att han trivs av att gå och mysa i solen och därför blir lite lugnare i hagen. Vi ryttare däremot, puh.. gäller att tänka till med vattenflaska och tunna kläder nu på sommaren för att man ska orka med några ridpass när solen ligger på.
 
 

Min blir jätteseg :/ så fort det är varmare än typ 20-21 säckar han ihop.. Men vet flera andra hästar som inte påverkas alls. Tror det är väldigt olika från häst till häst

Kul att det går så bra!:) när ni väl kan byta i vart 4e kommer du känna att det nästan är lättare med 3e;) takten blir mer naturlig liksom!

fin bild!

Min tål värmen bra ridmässigt, nästan bättre faktiskt. Däremot i hagen hatar han alla flugor trots flugtäcken m.m så han kan bara vara ute morgon och kvällar! :)

Hej! Jag undrar vad den lilla padden som sitter innanför nosgrimman är till för? :)

Hej Frida! Jag ville bara säga att jag tror du glömt lägga in koden till Bloggportalen på din blogg nu vid designbytet. Din statistik räknas inte längre där.. Kram

Fin häst :)




Kom ihåg mig?