Jättefina hästar idag

Idag är en såndär dag jag bara vill bubbla och glädjas över att Danny är min häst. Att JAG kastade mig över telefonen efter att ha sett en videolänk på honom första gången, två dagar senare satt i sadeln och redan samma kväll ringde tillbaka och bad dom boka tid för veterinärbesiktning. 
 
Han var så fin idag, SÅ FIN. Red i ridhuset för första gången på ganska länge då det har varit så skönt att rida på utebanan nu under sommaren. Tyckte dock att jag behövde se oss i speglarna lite och dessutom är det bra att variera underlagen, och i ridhuset sviktar det lite mer. Danny som vilade under gårdagen var på hugget och ganska het, men som alltid på ett bra sätt. Han har helt kommit ifrån den där "starka" känslan i handen som jag upplevde stundtals förrut, troligen för att han orkar bära sig mycket mer själv nu. Istället behåller han nu den där lätta, fina känslan i handen trots att han nästan sprakar av energi framåt. Super! Högerpiruetterna är verkligen bra och han vänder så enkelt, medan vänster fortfarande är lite svagare. Där får jag jobba lite mer, jämfört med höger där han håller sig aktiv av sig själv. Tog även lite trav och passage och när jag spanade i speglarna kunde jag bara le brett, så bra var det! :D
 
Red även ett pass på Besten som är en liten häst jag rider nu under ett par veckor. Han har varit lite stark och okoncentrerad under dom första passen, men idag släppte det ordetligt och han arbetade med mig istället för emot. Mjuk, fin och lugn där det sistnämnda är viktigt på denna lite överpigga häst. Men nog är det ett lyxproblem med för mycket energi :-) 
 
Nu ska jag åka ut och klappa lite på Aval i sin sommarbeteshage där han bara njuter dygnet runt. Mankliandet har upphört sedan vi började smörja in honom med bio skin oil från Leovet, tack och lov! Håller nu tummarna att det håller i sig. 
 
Dagens danne.. :D



 



Kom ihåg mig?