Vilken säsong, igen!

Inför det här året satte jag en målsättning på att jag skulle rida MSVB stadigt på 65%, kanske inte i början av året men i alla fall till sommaren och under hösten. Jag trodde nog aldrig att vi skulle kunna "toppa" förra årets säsong i MSVC där han (som ni som följt oss vet) vann hälften av sina starter under året och aldrig kom hem utan rosett - med härliga resultat rätt igenom. 
 
Men nu står jag här, i början av JUNI och Danny har precis som förra året gjort en helt galen början på säsongen! När vi tog 70-strecket i MSVB:2 i helgen så sprutade tårarna. Ni får inte glömma att den resan som jag gör med Danny, den har jag aldrig gjort tidigare. Likväl som han debuterade MSVB i år så gjorde även jag det! Och att få göra den resan jag gör tillsammans med Danny, det är helt fantastiskt. Jag ska också vara ärlig och säga att Danny inte är den enklaste hästen jag har haft, rent stall- och hanteringsmässigt. Han har ett psyke som är bland det jobbigaste jag träffat på i hantering, men också ett psyke som är det, utan tvekan, bästa jag har haft i träningen. Hans vilja att ge allt, att ställa upp till 100%. Att aldrig gå emot och att han ser alldeles lycklig ut när man sitter upp i sadeln. En häst som på alla sätt skiljer sig från dom hästar jag har haft tidigare. Ja jösses hörrni..
 
Nu tar vi ett litet tävlingsuppehåll som det ser ut nu. Han har tagit sina kval till MSVA, han har visat att vi fixar MSVB och nu siktar vi vidare. Han kommer givetvis att gå fler MSVB under sommaren och hösten, men det blir inte lika tätt tävlande. Istället kommer jag att spendera helger på Segersta och träna för att kanske, någon gång i år, få möjlighet att debutera i frack. A dream come true.. Den start som är närmast just nu är Hagfors meeting 18-20 juli med omgång 2 i Division 1. Danny kommer inte att starta på Dyltabruks sommarmeeting i år och det var nästan med sorg jag tog bort anmälan dit. Dylta har helt fantastiska tävlingar med vackra banor, otroliga priser och överlag så välordnat. Jag har varit där två år i rad, men i år är min familj i Kroatien under dessa tävlingar och jag har långa turer på jobbet under samma helg. Väldigt tråkigt när dom hade flera klasser som passade perfekt, men nu hoppas jag att Hagfors bjuder in på ett trevligt meeting två helger efter istället. 
 
 
 

Neej, vad tråkigt att vi inte ses i Dylta =( Kanske nästa år då!

Underbart team ni är!

Så jäkla grymma ni är!!

Fina ni är! Vad har du för färg på stövlarna? Är det brandy? :)

Härligt! Bra jobbat!! Klappa dig själv på axeln också och njut av resan! :D

Kul att ni kommer till min hemmaklubb! Hoppas jag är ledig så jag kan va på plats :D alltid kul att följa era framgångar, önskad er all lycka i framtiden! :)

Hej Frida!
Jag är så GRYMT imponerad över er och framförallt över dig! Att rida är som vi alla vet inte lätt men du får det att se så jäkla enkelt och snyggt ut! Fortsätt så och ni kommer ta er långt!!

Vad roligt glad för din skull

Vad fina ni är!:)




Kom ihåg mig?