I sadeln igen

Efter en knapp veckas ofrivillig vila fick jag nu efter två dagars longering klartecken att sitta upp och rida Danny. Han kändes otroligt fin men jag red ganska sparsamt eftersom han som sagt vilat. Kände på ett par byten och tog lite travjobb i rund form. Passet kanske blev 20-25 minuter vilket kändes lagom!
 
Han kommer nu att ridas som vanligt imorgon och på lördag. Förmodligen åker vi trots allt till Heby på söndag och startar MSVB:2 trots att vi bara hinner träna ihop som vanligt dessa tre dagar. Han kan rörelserna och nu ska vi bara hitta känslan. Håll tummarna! Idag premiärade han förresten utan kläder i hagen. Gassande sol och värme, då hade jag inte hjärta att sätta på täcket efter att jag hade ridit vid lunch. Det fick jag betala för sedan haha... hoppas han hade det skönt, smutshäst.
 
Ett tips förresten.. Ni som vill ha daglig update bör även följa min instagram! Fridahallgreen heter jag där. 
 
 
 

Hoppas det går bra i helgen! :)

Jättefin blogg! Kommer fortsätta följa ;)

Jag har nog missat varför han vilat?
Håller tummarna för bra känsla och start i helgen! :-)

Har också missat varför han vilat?

Haha, va skoj det är att komma till hagen och hästen ser ut sådär! ;) Men väldigt härligt för dom att få lite sol och slippa täcken... Lycka till i helgen!

Vilken fin häst!

kram




Kom ihåg mig?