Tryggare nu

En sak som känns väldigt mycket tryggare inför årets säsong, än när jag inledde förra årets säsong, är upplägget för tävling och allt kring det. Förra året var jag fortfarande lite osäker på hur jag skulle lägga upp framridning, hur jag skulle rida dagarna innan tävling och när jag skulle lägga vilodag. I år känner jag mig mycket mer säker på hur Danny fungerar på tävling och vilka rutiner jag ska följa för att han ska gå som bäst på tävlingsbanan sen.

Vet jag exempel att han bara ska gå en klass som nu i Heby kommer jag att rida fram honom ganska länge och kanske till och med rida ett pass hemma på morgonen. Eftersom det alltid finns motor framåt är det bättre att han är snäppet för länge framriden än tvärtom. Minsta lilla för mycket tryck i honom nu i början kan väldigt lätt slå över i bus inne på banan. 

Nu tränar vi på och snart drar det ihop sig för säsongsdebut!


Ser fram emot att följa er under året! Det är härligt att följa nån som har en riktigt sund inställning och där man verkligen ser hur utvecklingskurvan stiger hela tiden. Jättekul!
Har för övrigt en känsla av att du kommer slita ut guldbootsen... ;-)




Kom ihåg mig?