Waaa så glad

Vilken säsongsdebut! Men tar det från början; Först fick jag alltså gå och vänta en evighet på att vi ens skulle åka men framåt eftermiddagen lastade vi på och åkte mot Heby. När vi tog ut Danny var han sådär enormt jobbig med mamma som höll i honom. Stod inte still en stund och det tar en evighet att få på benskydd och sadel hur mycket man än säger till honom - men vad ska man göra haha, han är enormt laddad och det hade ju ärligt talat inte varit bättre om han stod som en slö hösäck. 
 
När han väl släppt upp mig i sadeln exploderade han på parkeringen och mamma fick det där olyckliga i blicken hahah... hon högg tag i tyglarna och ledde in oss på framridningen och där sansade han sig ganska snabbt. Det märks att han blivit lite mer vuxen nu och är mycket lättare att få tillbaka "hos mig" nu, än i början när det knappt gick att få tillbaka kontrollen. Jag satt i sadeln 18.00 och 18.46 var min starttid. En väldigt lagom framridning blev det där jag jobbade honom aktivt hela tiden med endast små micropauser i skritt. Bytena satt super, allt kändes egentligen super men när det var dags att gå in på tävlingsbanan så sa jag till mamma att "han är lite för laddad än, men jag tror det går". Han var precis på gränsen mellan att bli för het, samtidigt som man vill ha dom taggade - bära eller brista! 
 
In på uppridningen och wow vilken känsla, duktiga Danny! Traven var suverän och 8:orna avlöste varandra (mellantrav, vänster öppna, halvcirklarna, ökad trav, vänster sluta). Skritten jättebra, avslappnad och energisk men det är inte hans största gångart, så där får vi sällan mer än 7. Sedan kom galoppen, jättefin känsla! Lite strul i enkla bytet där han vill fatta galopp för tidigt och jag bromsar upp, så skrittstegen blev inte jämna. Sen kommer det obegripliga, vi missar båda bytena. Även det stensäkra vänsterbytet! I första hakar han fast lite och byter men snubblar till lite fram. I andra bytet så går han in på diagonalen och tar ett galoppsprång, byter bak, byter tillbaka och sedan gör han ett rent byte men då har vi redan passerat medellinjen och är nere mot hörnet. Oj så förargligt haha! 5:or på båda bytena med kofficient 2. Menmen, det var inga orena byten utan mer att han trasslade till det för sig och sedan kunde jag ha ridit bättre. Eftersom alla satt så fint på framridningen slappnade jag av lite och höll inte ihop honom tillräckligt.
 
Utöver bytena en suverän känsla (som vanligt) och han var precis lagom. Rörlig, energisk och mjuk. Ni anar inte hur enkelt det är att tävla denna häst när man väl känner honom, och om man vågar rida när han blir laddad. Han är aldrig rädd för något utan det enda han gör är att bara gå som tåget fram, fram, fram. Resultatet blev alltså 69,07% och en tredjeplacering. Emma, www.emmamattisdotter.blogg.se (grattis igen hörru, grymma er!) som blev tvåa har ju en tendens till att vara omöjlig att slå hur mycket vi än tränar och den som vann var även den fantastisk. Så vi kunde inte bli stoltare treor än detta och vilka poäng i säsongsdebut! 
 
 
 
 
 

Grattis!! Gud va kul att börja säsongen så här bra! :D

Grattis! :) kul att året började så bra!

Grattis! Härligt att det gick så bra. :D

Grattis till den fina starten på säsongen, vilka ännu snyggare siffror ni hade haft utan krånglet i bytena, superduktiga!

Stort grattis! Härligt att läsa att ni tutar framåt så otroligt medvetet. Det är så sjukt inspirerande!

Tack Frida!!




Kom ihåg mig?