Lite nytt

Avalanche har fått en ny kompis till hagen. En 3-åring lekkamrat som han ska gå ihop med i sommar (+ ytterligare unghästar). Några minuter tillsammans, sedan stod dom och kliade mankar. Underbara!

Danne gjorde en heltokig träning igår där han bestämt sig för att byta galopp så fort jag andades i sadeln. Puh.. Jag tror vi red 5 diagonaler i rad där jag inte la byteshjälp utan försökte rida rakt fram, nej nog tusan bytte han ändå. Detta fick vi ju läxa på sist vi var hos Jeanna!! Jag måste kunna röra mig i sadeln, ställa om i nacken och massa annat utan att han byter. Byte ska komma på byteshjälp, inget annat! Idag jobbar jag 8-21, så det blir tyvärr vila. Men nya tag imorgon och sedan tävling på söndag! MSVB:2 och MSVB:4 i Gagnef.




Jag har en 14 årig läromästare som tidigare gått St george men gör allt utom piaff, o han är nästan ännu värre - om jag tittar ner eller lutar mig fram i galoppen börjar han göra ettor direkt haha! och minsta lilla jag sitter för tungt eller håller i han för mkt börjar han med sin passage haha! Men det är bra träning, man lär sig sitta helt still!
Men bytena blir ju som en helt ny gångart för dem också, de är så roligt att de inte vill göra annat! han tröttnar nog efter att tag ska du se!




Kom ihåg mig?