Det som är svårt just nu..

Att vara sin egen tränare går till en viss nivå. Jag har det senaste året utvecklats mycket i teknik och kunskap om vad som krävs i den klass jag är i nu - vilket har gjort att jag har matchat Danny själv dom senaste månaderna. Inget som är optimalt, men som ni säkert vet har Jeanna varit iväg på många stora tävlingar och varit borta mycket. Jag har själv haft mycket med studierna och jobb, så att "svänga iväg" till Enköping 2,5 timme bort har inte varit det enklaste att få ihop. Men, trots denna bristande träningsperiod för tränare så har det gått ofattbart bra. Båda starterna i MSVA har vi klarat av "på egen hand" med mycket tacksamma resultat för att vara så nya i klassen. Nu är vi dock i ett läge där vi nog inte kan förbättra så mycket mer utan hjälp, för jag blir osäker på vad jag ska söka efter för känsla. Danny är en häst som inte har en form och ett tempo, utan han är så reglerbar att man kan välja på 20 olika tempon bara i trav och 10 olika grader i formen. Han kan trava snabbt, stort och framåt eller så kan han kan trava långsamt och uppåt. Han kan trava passage-artat eller helt utan kadens. I formen kan han vara allt från hög och lite öppen till låg och nästan lite bakom, helt beroende på var jag lägger honom. Men - jag står lite rådvill! För just nu litar jag inte riktigt på min känsla, jag är osäker på både tempo och form. Även i galoppen för den delen. 
 
Därför ska det nästan bli skönt att avsluta den här tävlingssäsongen för att kunna sikta på vinterträningen. Åka till Segersta några dagar och få lite efterlängtad feedback. Det behöver vi nu och det ska bli så otroligt roligt. Få lite verktyg till min ridning. Men först ska vi klara av Högbos tävling! Kan meddela att jag satte hjärtat i halsgropen när jag såg startlistan men att det ska bli otroligt roligt att se alla fantastiskt fina hästar som ska vara med. Minns fina Sambucus som vann MSVA:1 på 71% när jag debutade i Söderhamn.. Väldigt inspirerande att få kika på detta ekipage igen :) Och så blir det såklart hejarop för klubbkompisen Emma Mattisdotter med fina fina Cocu, tjoho. 
 
 
 
 

Ja det är ju alltid skönt med lite support från tränare. Hoppas tävlingen går bra :)

Fin häst!

Vad h'nde med tränaren du red för hemma i falun förut då?

Ska bli roligt att följa er nästa gång du åker till Segersta :) det brukar vara rolig läsning. Lycka till på söndag i högbo!

Ni har gjort sådana fina framsteg och det är så klokt av dig att stanna upp och reflektera. Jag känner igen mig i ditt resonemang och jag gillar din ödmjuka inställning. Fortsätt med det du gör och så kul att du delar med dig av eran träning och din fina häst :-)

Danny är så sjukt fin!

Hej. det är en riktigt snygg häst du har!!!

Vad är det för stam på denna??

//Bea




Kom ihåg mig?