Godmorgon fredag

Godmorgon! Äntligen fredag, fantastiskt. Jag som är van vid att arbeta mycket helg och kväll har tidigare inte riktigt kunnat följa konceptet "ta helg", men nu när jag går i skolan i veckan blir fredagar något extra. Jag har vaknat ganska nyss och ätit en långfrukost. Ute är det fortfarande grått och mörkt, men inget ösregn som det varit tidigare dagar. Jag kan faktiskt börja längta lite efter minusgrader, för då slipper man leran occh smutsen. Alla benskydd är blöta, tunga täcken som ska hängas på tork och hästarna täckta i lera. Sedan har jag ju supersmutshästen Danny också hehe.. Att tro att han ska gå en dag i hagen utan att rulla är uteslutet, det skulle aldrig hända. Inte ens igår när stora delar av hagen låg under vatten lät han bli, nejnej han dyker ner i leran precis som vanligt. 
 
Vad roligt förresten att ni tyckte om inlägget om träningsfilosofi, och så många kommentarer! Jag bloggar ju inte riktigt lika aktivt nu som jag tidigare har gjort, men dom inlägg som blir är med glädje och det är alltid så roligt med respons. Har förresten bestutat att stryka Storvik Ovansjös tävling där jag skulle ha ridit MSVB:2 och MSVA:1 den 25 oktober. Detta för att det endast finns framridning utomhus och med tanke på hur ostabilt vädret är nu, då kan det nog vara betydligt värre längre fram i månaden. Istället åker vi till Högbo 9 november och tävlar nationell MSVA:1, där finns ju två ridhus, ett för framridning och ett för tävling. 
 
Kan förresten tipsa er (igen) om att följa min instagram. Där hamnar mer vardagliga bilder så som inredning, mat, hästarna. Lite bredare utbud än här på bloggen som är ganska begränsad till häst. 
 
 

9 november menar du kanske? :)

Hej! Jättefin bild! Titta gärna in på min blogg om du har tid Kram :D

Hej! Som mamma till två hoppryttare, så undrar jag ödmjukt men nyfiket, om det är vanligt att man stryker sig från en tävling där framridning sker utomhus? Vädret rår man ju aldrig på oavsett tid på tävlingssäsongen!

Nice!

Mysigt med lerinpackning i hagen ;)

Bra inlägg, ville bara säga hej!




Kom ihåg mig?