Long time no see

Nu var det några dagar sedan jag skrev en rad här, så hög tid igen. Jag jobbar på med skolan och det är kul, men svårt. Om jag tyckte att förra kursen var tuff, då är det ingenting mot den vi har nu. Fick i alla fal full pott på första tentan!! Men märks väl att det är stor skillnad på gymnasienivå och högskolan, nog för att jag har lätt för skolan men nu får man verkligen lägga manken till och hänga med ordentligt för att förstå. 
 
Nog om det! Danne rullar på. Jag valde ju att ta bort Storviks tävling vilket känns jätteskönt, var inte ett dugg sugen att rida fram utomhus i det väder det nu kan vara 25 oktober. Någon frågade om det var vanligt att man plockade anmälan på grund av en sådan sak och det tror jag nog, men för dom som inte lever som studenter kanske man istället låter anmälan ligga kvar och bestämmer samma dag att inte åka när regnet öser ner (då får du inte tillbaka pengarna). Danny har gått så fint på utebanan (20X60) och gjort byten ner till vartannat (finns film på instagram!), men inne i ridhuset har det varit svårare. Ridhuset är lite mindre och det är svårt att få plats på diagonalerna. Samtidigt kan vi fortfarande träna antalet språng mellan bytena, men då får man kanske lägga in 5 byten i vartannat istället för 7 stycken som är målet (Intermediarie I). Aval går fortfarande utomhus dygnet runt i sommarhagen men nu är det inom räckhåll att han ska in på stall igen. Eftersom det är lättare att börja med honom när han kommit in så väntar vi till dess. Snart ska det alltså sadeltränas, hängas på och så småningom även sittas på! Lilla killen, äntligen så stor! 
 
Nu ska jag äta klart frukosten och kila ut i stallet. Hovslagaren kommer till både Danny och Aval idag :)
 
 

Blir kul att se Avals utveckling sen :)

Hur länge kommer du att ha kvar danny? Hur långt tror du han kan gå med dig?

Kan inte du ge tips på snygga kavajer? Långa som korta men är sugen på nåt nytt men tycker det är svårt :)

Haha bilden är ju grym!!!

Haha vilken härlig bild




Kom ihåg mig?