Tok

I våras tog vi (knappt) oss igenom vingliga singelbyten. Idag gjorde Danne 5 stycken byten i vartannat!!! Vi har sakta men säkert börjat attt nosa på detta och från början gjorde vi bara ett byte, ett språng och så byte tillbaka. Sakta men säkert provade vi sedan byte, ett språng, byte, ett språng och byte tillbaka - tjoho! Idag tänkte jag att undrar vad som händer om jag bara låter honom rulla på och fortsätter byta på diagonalen i vartannat - inga problem! Så 5 byten i vartannat på första försöket och Danny var cool som en filbunke över detta, fantastiska häst! Så obrydd över att det plötsligt blev lite tätare mellan bytena än i vart tredje. Ibland tänker jag att han borde platsa på cirkus för han är så lättlärd, dessa dressyrkrumelurer fastnar ju direkt utan problem. 
 
Det börjar även bli hög tid att åka och träna lite på Segersta, men J är ju borta på championatet hela den här veckan. Efter att ha matchat honom själv dom senaste månaderna känner jag att vi skulle behöva ha ett par ögon som hjälper oss vidare. På tal om championatet, ojoj! Jag som suttit klistrad framför equipe och clipmyhorse hela dagen hade helst velat att tiden skulle gå ett par år framåt.. Danny har ju passerat åldersgränsen men fina Aval har framtiden för sig. Vår mini-Danny som fyller tre år nästa år. Vilken chans att få uppleva flyingedrömmar.
 
 

Fast byten i vartannat är ju byte - språng - byte, haha ;)

Svar: Hahah åh tänkte fel när jag skrev, lättare att sitta i sadeln!! Ändrat nu
Frida Hallgren

Fin bild!

Hej
Hur ser planen ut med Avalanche- när ska ni sadelvänja och rida in osv. Vad övar ni på, på marken innan inridningen?
Väldigt nyfiken! :D




Kom ihåg mig?