Att läsa av människor

Idag fick vi göra en riktigt rolig prövning i skolan, nämligen låta våra fördomar härja fritt. Vår lärare som vi endast har träffat under en dag (igår) bad oss skriva ned följande på ett papper;
 
Hennes civiltillstånd?
Familj? 
Vad hon kör för bil? 
Vad hon har för utbildning? 
Arbetat med tidigare?
Styrkor och svagheter som person? 
Hobbyer?
Hur hon möter en konflikt? 
Mfl.
 
Dessa frågor skulle vi svara på lite snabbt, precis vad vi trodde och bara basera det på den korta stund vi träffat henne. Men visst fick vi många rätt.. Lite prövning inför kommande anställningsintervjuer? Då får man visserligen ställa frågor till den som kommit dit, men mycket handlar ju om att kunna göra en bedömning om personen skulle vara lämplig att anställa, mycket utifrån känslan man får vid första mötet. 
 
Åh jag tycker att det är spännande att vara tillbaka i skolan! Att sitta i caféterian och spana på människor, prata, skratta och diskutera. Har verkligen saknat den sociala biten. Inte för att jag inte har ett socialt jobb, men på skolan är det så mycket människor i min egen ålder, och där är vi alla påväg åt samma håll. 
 
 

och efter den lappen du skrev är du nu utkastad? ;)
haha nej då :D

Läser du i Falun eller borlänge? 😃

Att studera är bland det roligaste som finns! Jag saknar de åren ibland=)

Sjukt intressant det där, och vissa är så lätta att läsa av, medan andra är helt tvärt emot mot vad man tror.




Kom ihåg mig?