Helglängtan

Danny och jag laddar inför helgens tävling i Söderhamn! Han har gått tre dagar nu med träning och idag var första dagen det riktigt släppte. Vi är lite på ett trappsteg, där jag vill nå den högre formen med mer samling och lättare front - utan att tappa rundheten i formen! Danny vill gärna krypa fram med näsan och blir lite stark, och istället för att bli kvick och snabb blir han lite stor, långsam och hängig. Men idag släppte det och han var riktigt kvick och loss, mjuk i handen och lyssnade så väl! Red igenom hela MSVA:1 och allt satt sånär som på högerpiruetten som vi fick ta om en gång då han blev lite hävande istället för kvick. 
 
Nu har Danny vilodag imorgon och då ska han förmodligen klippas och så ska han faktiskt lastträna. Nu kanske ni blir förvånade, han som åker så mycket? Dels är han allt lite envis vid lastning, men jag vill också så gärna kunna lasta honom själv. Kunna gå på med honom okomplicerat, kunna hantera situationen utan medhjälpare. Nu förespråkar jag alltid att man är två när man kör häst om något skulle hända! Men vid ett fåtal tillfällen kan det ändå hända att man står ensam, och då vore det verkligen kanon om man kunde hantera situationen själv. Så Danny ska träna lite på detta imorgon! :)
 
 
 
 
 

Hojta om du vill ha ett bra tips! Har gjort så med alla mina kusar och det har gått toklätt med den "åtgärden" :))

Jag vill gärna ha tips Ida S! Du kan väl skriva här!

Hej Frida! Jag har köpt en Childeric men säljaren var otroligt oseriös, och jag vet inte vilken bomvidd det är. Tänkte om jag kan få maila en bild på siffrorna som står under kåpan till dig, om du vet hur man läser av alla dessa alltså. Antingen om du slänger iväg ett mail till [email protected] eller så skriver du din mail. =)
Tack på förhand!

Härligt att det släppte! Lycka till i Söderhamn :)
Ja lastträning är väl alltid bra och som du säger rätt som det är måste man klara allt själv.

Sara! Jag skulle i dagarna kunna göra en film och lägga ut?! Om det är av intresse?




Kom ihåg mig?