Lite fjärilar

Ja om allt går som det ska så ska vi alltså debutera MSVA:1 i helgen. Så många frågar vad jag har för förväntningar, hur tror du att det kommer att gå? Oj så svårt att svara på innan vi har provat på detta. Danny är verkligen säker i MSVB, men på nästa nivå blir det onekligen många svårare rörelser som ska sitta inne på banan. Han gör allting på träning och han gör det bra - men hur han kommer att fixa det inne på en tävlingsbana dom första gångerna är osäkert. Som jag skrivit tidigare tar det säkert en 4-5 gånger innan man kan vara säker på ex. hur beter han sig i piruetterna på tävling? Översamlar han så jag ska rida dom större än på träning, eller tappar han bjudning så jag ska rida mer framåt in i piruetten? Många frågetecken som jag aldrig kan få svar på förrän vi har provat några gånger på tävlingsbanan. Samma sak med serien i vart tredje som också skiljer nivån från MSVB.
 
Jag tror att när Danny sätter alla moment i MSVA:1 inne på tävlingsbanan så kommer han att plocka jättefina poäng där, men det kanske inte är förrän nästa år. Tanken för i år är bara att debutera i klassen, prova på. Innebär det att vi kanske inte rider på godkända procent dom första gångerna är det ingen katastrof och jag vet att det kommer vara för att vi är gröna i klassen - inte för att han inte "platsar" där. Jag är inte rädd för att få dåliga poäng på grund av att något brister! Visst är jag en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och rider alltid för guld. Men jag är också realistisk och vet att nu går vi ut i en klass som är betydligt svårare än något vi ridit tidigare. Vi kommer garanterat att vara nybörjare i söndagens startfält - men likväl ska det bli fantastiskt roligt. En utmaning som vi har längtat efter länge och en smygstart på dom klasser vi kommer att tävla under nästa år.
 
Så jag hoppas att ni håller tummarna för oss, och att ni ska veta att jag kommer att le brett i min frack oavsett resultat på söndag. 
 
 
 
 

Det kommer nog gå bra med tanke på den konkurrens du har i startfältet. Det är ju bara ett fåtal av de startande som, enligt tidigare resultat i MSV:A, har i klassen att göra. Jag förstår att det blir något av ett halleluja moment för domarna när de ser Danny. Nu bor och tävlar jag i Skåne där majoriteten av hästarna i dessa klasser är "Danny-hästar" med proffsryttare på så här är det betydligt tuffare.

Alltså bara att få tävla i frack är ju hur kul som helst haha! Väljer du hatt eller hjälm? Jag gillar egentligen tanken med hjälm men inget slår hatten, det SKA vara hatt tycker jag :)

Åh vad roligt att få plocka fram fracken! Det måste vara en häftig känsla. =)
Tycker för övrigt att du resonerar väldigt klokt!

Håller med i det Lotta skriver! Topp två tror jag!

Det kommer gå så bra! Ska bli kul att se live er på söndag! :)

Jag håller tummarna för er i helgen, tror nog att det kommer gå fint. Men oavsett vilka poäng ni får så är det en jättebra erfarenhet, man måste komma ut och testa för att se vad som behöver jobbas på. Du matchar Danny jättefint tycker jag och det är oerhört roligt att få äran att följa er resa :)

Stort lycka till! Jag kommer ihåg min debut i februari det var hur kul som helst! Bara känslan att rida i frack var hur häftig som helst! Man känner sig så duktig, hihi:) Nu har vi ridit programmet några gånger och sakta men säkert blir det bättre och lättare:)

Stort lycka till :)
Vart var det ni skulle?

Ta inte det här på fel sätt, men det är riktigt roligt att läsa hur du har "mognat i ditt tävlingstänk". Du skrev något inför Msv:b-debuten också har jag för mig där det verkligen syntes. Man behöver inte vara bäst när man debuterar ett nytt program på tävling.

Jag önskar er all lycka till och hoppas att ni har roligt. //Ylva

Jättefin blogg du har❤️




Kom ihåg mig?